Hoe is het met mijn doelenlijst?

dinsdag 1 mei 2012 |

Begin dit jaar postte ik mijn doelenlijst op mijn blog. Dingen die ik dit jaar zou proberen te doen, mijn doelen voor 2012. Nu is het alweer mei en zijn er al vier maanden voorbij. Wat gaat de tijd toch snel! Ik ging even kijken naar mijn doelenlijst, hoe het nou was. Heb ik al een aantal dingen voltooid? Nou, het zijn er niet heel veel, maar ik ga er dit jaar zeker aan werken... Ben je benieuwd hoe het nu met mijn doelenlijst gaat? Klik dan gauw op 'read more'.

Foto: Weheartit
1. Naar de middelbare school (vwo?).
Dit was mijn eerste doel. Ik ga naar de middelbare school dit jaar en ik ga ook vwo doen, zelfs vwo tweetalig. Eigenlijk wist ik al wel dat ik dit kon. Dus dit doel komt helemaal goed.
2. Zelf een liedje schrijven.
Dat heb ik al gedaan, joehoee! Het is niet zo'n goed liedje en ik heb er ook niks mee gedaan, het staat gewoon in een Word bestandje. Ik ben ook niet van plan om er iets mee te doen, het is niet echt goed genoeg.
3. 40 bladzijdes in mijn stijlboek hebben gemaakt.
Op het moment heb ik achttien bladzijdes in mijn stijlboek, en ik heb 'm al... Sinds oktober. Het wil niet echt opschieten. De laatste tijd werk ik steeds minder in mijn stijlboek, want op het ene moment heb ik andere dingen te doen en als ik tijd heb, heb ik er geen zin in. Zo schiet het niet echt op, natuurlijk. Maar goed, ik ga mijn best doen aan het eind van het jaar 40 bladzijdes gemaakt te hebben, ook al is het een doel waar ik over twijfel of ik 'm ga bereiken.
4. 200 volgers hebben met mijn blog.
Dit is me gelukt! En zelfs eerder dan ik gedacht had! Volgens mij had ik in maart al 200 volgers... Erg snel. Maar goed, dat is alleen maar leuk! Nu hoop ik aan het einde van het jaar 300 volgers te hebben. Ik weet niet of dat gaat lukken. Maar het kan!
5. 10 kaartjes sturen zonder een rede aan vrienden/familieleden.
Ohhh, dit heb ik nog niet gedaan! Oepsie! Ik vond het wel een leuk doel en ik wilde me er ook aan gaan houden, maar ik heb nog geen enkel kaartje verstuurd. Oké, wel verstuurd, maar niet zonder rede. Dit jaar ga ik vast nog wel wat enveloppen versieren die ik laten verstuur. Zodat ik aan het einde van het jaar wel 10 kaartjes heb verstuurd.
6. Mijn nagels mooi houden.
Hmm, dit gaat redelijk. Ik bijt nog wel eens, maar ik merk wel dat het minder is dan vorig jaar. Dus dat gaat wel goed! Hopelijk zijn mijn nagels aan het eind van het jaar nog helemaal mooi.
7. Nog een keer mijn haar verven.
Nope, nog niet gedaan. Maar ik heb nog heel wat maanden de tijd! Mijn moeder zei ook dat het weer eens leuk was een andere kleur te nemen, die er na wat wasbeurten weer uit gaat natuurlijk, dus dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren. Dit keer wil ik het wel wat feller rood.
8. Naar een concert gaan.
Dat heb ik dit jaar nog niet gedaan. Hopelijk gebeurt dat nog wel, want het is erg leuk!
9. Nieuwe vrienden maken op de middelbare school.
Ik zit nog niet op de middelbare school, dus aan het einde van het jaar laat ik nog wel even weten of dat gelukt is, haha. Nou ja, ik heb er wel vertrouwen in.
10. 20 boeken lezen.
Oh oh, dit heb ik niet echt bijgehouden! Eens even denken hoor, ik heb sowieso de drie boeken van de Hongerspelen gelezen. Ik denk dat ik tot nu toe zeven boeken heb gelezen? Ik weet het niet precies. Maar ik denk dat ik aan het eind van 2012 wel twintig boeken gelezen heb.

Foto: Weheartit

11. Nog een keer afspreken met een vriendin die nu op een andere school zit en waar ik nog maar weinig contact mee heb.
Ja, dit heb ik ook gedaan. Toch is het alweer een tijdje geleden dat ik haar sprak. Maar vriendschappen komen en gaan, en als ik naar de middelbare school ga raak ik mijn vriendinnen die ik nu heb waarschijnlijk ook kwijt. Zo gaat het nou eenmaal.
12. Een keer een 9 of 10 hebben voor geschiedenis of aardrijkskunde.
Lol, gebeurde dat maar. Maar weet je, het is meer dat wij haast nooit een toets van geschiedenis en aardrijkskunde hebben. We hebben tot nu toe maar één geschiedenistoets gehad en één aardrijkskundetoets. Dan wil het ook niet echt lukken!
13. 20 films kijken.
Zoveel films heb ik nog lang niet gekeken, nee. Ik weet ook niet even 1-2-3 hoeveel dan wel.
14. Ongeveer 250 posts erbij op mijn blog.
Dit zou ook nog niet kunnen! Aan het eind van het jaar is dat doel vast wel voltooid.
15. Nog eens naar de Efteling of naar een ander pretpark.
Als ik er even over nadenk heb ik nog geen pretpark bezocht dit jaar. Nee, nog helemaal geen! De laatste keer was in november, toen ging ik naar de Efteling. De Efteling is mijn favoriete pretpark. Geweldige attracties! Die nieuwe, Joris en de Draak, is ook vet. Eigenlijk is die attractie niet eens meer zo nieuw, haha. Maar ik hoop dat ik dit jaar nog naar de Efteling ga, in elk geval wel naar een ander pretpark. Over een paar weken gaan we bijvoorbeeld naar het pretpark Koningin Juliana Toren.
16. Mijn moeder vaker helpen.
Als ik eerlijk ben, moet ik daar nog flink aan gaan werken dit jaar.
17. Een eigen laptop voor mijn blog en school.
Yep, die heb ik al! Op mijn verjaardag kreeg ik dat cadeau, dat is alweer drie maanden geleden, en in die maanden staan er al veel foto's en Word bestanden op mijn laptop. Dat gaat zo snel bij mij, hihi. Ik ben heel blij met mijn laptop en ik ga 'm zeker ook voor school gebruiken!
18. Nog een paar keer hardlopen met mijn moeder.
Dat heb ik nog niet gedaan. In 2011 deden we dat wel, maar dat was helemaal niet zo vaak. Het is wel goed om nog een paar keer te hardlopen. Misschien gaat dat nog wel gebeuren dit jaar.

Foto: Weheartit

19. Naar Italië.
We zaten er over te denken naar Italië te gaan in de zomervakantie, dat had ik ook graag gewild, maar ik weet niet of dat doorgaat. We gaan nog wel een weekje weg, maar niet in het buitenland en ik weet ook niet helemaal zeker of dat gaat gebeuren.
20. Naar een voetbalwedstrijd.
Ik ben één keer naar een voetbalwedstrijd geweest. Dat vond ik echt leuk! Ik hou wel van voetbal, vooral spelen, maar kijken vind ik ook best leuk. Vooral als je écht in een stadion zit! Dus dat zou ik nog wel een keer willen doen. Maar in dit jaar heb ik dat nog niet gedaan.
21. Een lang verhaal eens helemaal afmaken.
Ehm, ja, op de één of andere manier lukt me dat niet helemaal. Ik moet een keer gaan doorzetten en een verhaal afmaken! Ik hoop zo dat het in 2012 nog lukt.
22. Een slaapfeestje geven.
Toen ik jarig was heb ik een slaapfeestje gegeven, dus dat is al voltooid! We hebben de film Scream gekeken en het was erg gezellig. Ik hou van slaapfeestjes, hihi.
23. Een puzzel maken van minstens 500 stukjes.
Wow, ik heb lang geen puzzel meer gemaakt! Terwijl ik dat in 2011 wel een aantal keer heb gedaan. Puzzelen is een leuke hobby, je bent er best lang mee bezig, vooral als er veel stukjes zijn. Meer stukjes maakt het moeilijker, maar ook leuker! Ja, dit jaar moet ik echt weer eens een puzzel gaan maken.
24. Picknicken.
Nog niet gedaan, maar ik was wel van plan om te gaan picknicken deze zomer.
25. De 30 day challenge op mijn blog afmaken.
Dat is ook nog niet gelukt. Ik ben bij dag 8 en die ga ik binnenkort doen. Dat betekent dat ik bijna op 1/3 van de challenge zit. Ik hoop dat de 30 days challenge af is aan het eind van 2012, zodat dit doel ook voltooid is!

Nou, zoals je wel ziet heb ik nog niet alles gedaan, maar dat is ook nog niet nodig. Ik heb nog de tijd tot eind 2012 en dat is lang, haha. Sommige dingen heb ik ook al wel gedaan. Jippiee! Vonden jullie het leuk te lezen, hoe het nu is met mijn doelenlijst? En zal ik dit over een paar maanden weer doen?

8 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Gaat best redelijk toch! Maar precies, je hebt nog meer dan een half jaar ! :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te lezen! Je ben goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen, mooie doelen heb je gemaakt voor jezelf! Succes ermee om ze allemaal te halen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke doelen, wat leuk dat je tweetalig gaat doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen! Je hebt er echt leuke doelen bij zitten die ook zeker wel behaald kunnen worden. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te lezen :). Nieuwe vrienden maken komt vast helemaal goed hoor :). Wist eigenlijk niet dat je zo jong was! Het is helemaal niet te merken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super meis! :D

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen